27 Nisan 2016 Çarşamba

Korku - Stefan ZWEİG




Yazarın okuduğum 3.kitabı. Satranç'la başladım ve hayran oldum. Sonra "Bir Kadının Yirmi Dört Saati"yle devam ettim. Ve şimdi "Korku". Çok güzel yazmış be. Konudan daha çok, kendine hayran kaldığım nokta, insan psikolojisini anlatışı. Öyle derin, öyle detaylı anlatıyor ki, okuduğunuz kişi siz oluyorsunuz bir anda. 

Kitapları incecik, evden işe, işten eve serviste bitirdim Korku'yu. Zweig, tüm kitapları okunacaklar listenizde olmalı bence. Benim için sıradaki kitabı "Olağanüstü Bir Gece".

"Korku, cezadan çok daha beterdir, çünkü ceza bellidir, ağır da olsa, hafif de, hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar, o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir.  İçte tutulan gözyaşları  akıtılanlardan daha acıtıcıdır."

8 yorum :

  1. Bu yazıyı sanki ben yazmışım gibi hissettim :) Ben de ilk satranç kitabını okumuştum. Bu ikinci kitabıydı okuduğum ve gerçekten hayran olmuştum. Ve sırada Olağanüstü Bir Gece vardı okumayı düşündüğüm :) Kesinlikle tüm kitapları okunmalı.

    YanıtlaSil
  2. Zweig yolculuğumuz aynı sırayla devam etmiş:) 3.adımım bu olsun bari!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendime düzeltme: İkinci kitap Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu idi. Kadınlar karıştı:)

      Sil
  3. İki yorum, ikisi de aynı :) İlginç olmuş. En beğendiğim kitabı şimdilik Satranç.

    YanıtlaSil
  4. ben de ilk satrançla başladım zweig e. şimdi elimde bir kadının 24 saati var, bir dahaki siparişimde bir kaç zweig daha atacağım sepete, anlatımı muhteşem gerçekten.

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı ben de çok beğenmiştim, hakikaten sanki yaşamış gibi stresleniyor insan okurken :)

    YanıtlaSil
  6. Zweig'in gezi kitaplarının etkisinden hala çıkamadım. Yeni basılan Geleceğin Ülkesi Brezilya kitabını tavsiye ederim.

    Okuduğum eserlere dair denemelerimi okumak isterseniz linkten ulaşabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...