17 Haziran 2014 Salı

Balkonumdaki minik misafirler

Balkonumuzda minik ama ilerde tehlikeli olabilecek misafirlerimiz var ve ben ne yapacağımı bilemiyorum. Arılar şimdilik 4 taneler ve harıl harıl kovan örüyorlar. Şimdilik bir pinpon topu büyüklüğünde bir kovanları var, işi ne kadar büyütürler bilemiyorum. Birçok kişiye göre bir süre sonra balkona çıkamayacak, camı açamayacak hale gelebiliriz. Bir an önce koparıp atmam yönünde fikirler var ama ben kıyamıyorum kiii. O kadar güzeller ki, nasıl uğraşıyorlar. Yaptıkları şey tam bir sanat eseri. Fotoğrafta net çıkmamış ama minik kanallardan oluşan bir top. Şimdilik izliyorum sadece. Ne yapsam karar veremiyorum. İşi büyütmezler umarım fazla :) Sizce ne yapmalıyım?



11 yorum :

  1. Eğer şimdi kıyamazsan daha çok uğraşacaklar emek harcayacaklar, bu sefer hiç kıyamayacaksın ve balkonundan olacaksın. Yazın balkonsuz kalmayı göze alabiliyorsan kıyma ama onlar çalışkan, yenisini yaparlar, küçükken bozman daha mantıklı. Ama oraya tekrar gelmemelerini de sağlamak lazım, o da nasıl olur bir fikrim yok. Zor iş, hele de senin gibi hayvan sever bir insan için. Sen en iyisi bu işi başka birine bırak, o halletsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aslında böyle düşünüyorum ama inan o kadar muhteşemler ki, kıyamıyorum. Hala harıl harıl çalışıyorlar. Ama daha da büyütmeden bozmak sanırım en mantıklısı :(

      Sil
  2. Doğa harikası bir olay lakin bozsan hayatta olmaz bozmasan belki ilerde sana zarar.Bilemedim :S:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilemedim :( Ama sanırım bozucam, çünkü balkonu onlara tahsis etmek de zor. Hele yazın. Off, neden benim balkonum yaa :(

      Sil
  3. Kediniz de var, çocuk da, sokabilirler, çok zor bir karar, bize de güvercinler geliyordu her yıl, İzmir'in sıcağında balkonu onlara vermek gerçekten çılgınlık, bir süre kıyamadık ama vazgeçirdik, çok bağlılarmış, balkondan ayrılıp mutfak penceresine geldiler :) Uzlaşmış olduk. Çok sevimliler, her yıl uçmalarını izliyoruz. ^ ^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kedimiz bizim çocuğumuz :) Sabahtan beri arılarla ilgili yazılar okuyorum ve şu gerçeğe ulaştım bizimkiler bal arısı değil, yaban arısı. Sanırım yuvayı bozacağım ama bozulsa bile ısrarla aynı yere yuva yapanlar varmış :)

      Sil
  4. Ben bir yaz vazgectim balkondan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonra ne oldu kovan :) Hayır sezonluk mu yuva yapıyorlar. Kalıcı değil mi bu? Hala duruyorlar şimdilik bakıyoruz öylece birbirimize :)

      Sil
  5. Bir kere sigara icen biri sigara tuttu duman gitsin diye. Sonra terk ettiler bizi. Bir daha gelmediler. Duman ise yariyor ama korunmak lazim.

    YanıtlaSil
  6. Ben de geçen yıllarda bu konuda yazmıştım bak sana linkini yazayım reklam verir gibi olmasın ama.. Aynı dertten muzdariptim, fikir versin yani.. http://cerenin-gunlugu.blogspot.de/2013/05/arlarn-istilasna-bes-kala.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Hala duruyorlar benimkiler. Senin evin içindeymiş bir de, daha kötü. Bizimkiler balkonda. Ama fark ettiğimden beri çoğalma yok, şimdilik iyi yani. Evimizin kadrolu üyeleri şimdilik şöyle; 2 insan, 1 kedi ve 4 arı :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...