15 Kasım 2013 Cuma

Maaş günü ve parasal mevzular

Ayın 15'i demek bizim için borçların ödenme günü demek. Eşim de ben de devlet memuru olduğumuz için ay başı bizim için 15'idir. İkimizin de cebinde para olmaz genelde. İnternet bankacılığına girer, havale, eft, kredi kartları, faturalar, vergiler derken maaşı öğlene kadar gerekli yerlere dağıtır, bitiririm. Sonrasında da para falan çekmeyiz. Harcamalarımızı kartlarla yaparız. Yani bizim cebimizin para falan gördüğü yok. Çoğu zaman görüyorum insanlar cebinden tomarla para çıkarıyorlar alışveriş yaparken. Ben uzun zamandır para taşımadığım için tuhaf geliyor bana. Maaş bankaya yatıyor, ben internetten girip sağa sola dağıtıp çıkıyorum. İşte bu kadar :) 

Evin parasal mevzuları benim sorumluluğumda. Maliye bakanı benim yani. Eşim internet bankacılığı giriş numaralarını bile bilmez. Ben girerim, cebe gelen şifreyi o bana söyler, paraları dağıtırım. 

İki kişi olduğumuzdan, eve öyle yüklü alışveriş falan yaptığımız da yoktur. Çok gelen gidenimiz de yok. Dolapta da öyle çeşit çeşit şeyimiz olmaz. Onun içindir ki, misafir falan geleceği zaman markete gittiğimizde şok üstüne şok yaşıyoruz. Geçen anlattığım misafir olayı öncesi alışverişimizde de aynısı oldu. Altı üstü kahvaltılık alışverişi yaptık. Lüks falan da değildi aldıklarımız yahu. Kasaya geldiğimizde şaşırdık kaldık. Hadi biz 2 kişiyiz, öyle aman aman yemekler yapıp yediğimiz, her hafta market alışverişine çıktığımız falan yok. Çoluk çocuğu olanlar, kalabalık aileler nasıl geçiniyor cidden. Son yıllarda dünyanın en iyi ekonomilerinden birine sahip olduğumuzdan dolayı sanırım böyle oluyor :)

Haa bu arada, dün bir haber gördüm ve yine acayip sinirlendim. Özel okullara giden öğrencilerin masraflarının bir kısmını devlet karşılayacakmış. Ne güzel dimi. Fakirden aldıkça al, zengine destek ol. Diş, göz tedavilerini artık devlet karşılamayacakmış. Parası olan zaten özelde yaptırıyordu dişini, gözünü. Fakir adam ne yapsın. Devlet sanırım diş ve göz tedavilerinin lüks olduğunu düşünüyor. Fakirin gözü çıksın, dişi dökülsün, mühim değil. Onlar zenginin okul masraflarını karşılasın. Gel de sinir olmaaaaa. Yahu bu %50 nasıl savunuyor bu politikaları anlamıyorum. Adamların ağzından ekmeğini alıp, zenginlere dağıtsa yaşa başbakanım diyecekler. Allah akıl fikir versin bunlara, ne diyeyim. Beyin herkes de var da, kullanan az işte.


2 yorum :

  1. Sana sahiden samimiyetle birşey söylüyorum, yemin ederim kendimi okudum sende. Ciddi anlamda! Biz de karı koca memuruz, biz de ayın 15inde hepsini dağıtırız, gelecek aya kadar kart döngüsü sürer... Para tren biz istasyon... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memurların kaderi işte. Üstelik ikimiz de çalışıyor. Eşi çalışmayan ve çoluğu çocuğu olanlar gerçekten mucizeyi gerçekleştiriyorlar.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...