25 Kasım 2013 Pazartesi

Güzel İzmir'im ve çekemeyenleri hakkında

Bugün izin dönüşü olması sebebiyle çok stresli başladı. Hatta gece de zordu, çünkü zor uyudum stresten. Halbuki sadece bir haftacık izne çıktım ama bünye rahata çabuk alışıyor :) Nasıl uyancam o saatte, öff pöffle yattık. Kalktık tabi s.s. kuralıyla sabahın köründe. Ezan okunurken kalkıyorum o derece vahim :(  Bir kalktım dehşet yağmur yağıyor. Tam uyuncak hava var yani. Neyse çıktık gittik işe. Mesai arkadaşlarım  bir saat geç geldiler. Trafik girmiş tabi birbirine. Arabalar yollarda kalmış, yarıya kadar su. Şiddetini artırarak devam etti ve beklenen sonuç; evleri, iş yerlerini su bastı, pek çok araç bozuldu, yollarda kaldı vs. 

Ve bazıları var ki İzmir'in başına kötü şeyler gelse de ohhh desek diye bekliyorlar. Tivitçi Başkan diyorum ben ona :) Kendisi 24 saat twitter başında sağa sola, ona buna sataşmayı meslek edinmiş biri. Şöyle demiş kendileri "Balık adam gönderelim mi". Nasıl bir belediye başkanı, aynı ülkede başka bir kentin başına gelen doğal bir felaketle dalga geçebilir? Sizin aklınız, mantığınız alıyor mu? 

Ben İzmir'in belediyeciliğini savunmuyorum ancak şu da bir gerçek ki sırf CHP'li yönetim var diye engel de olunuyor. Çok gördük bunu. Başka belediyelerin saatte imza aldığı iş, İzmir için aylarca bekletiliyor, süründürülüyor. Kaynak ayrılmıyor ya da eksik ayrılıyor. Maksat CHP'yi seçen İzmir halkını cezalandırmak. Sonra da geçip "oh olsun, siz istediniz" demek. "Bizi seçene kadar size su yok" demek. Zaten benim açımdan bu zihniyete oy vermek mümkün değil de, verecekler için de ters tepeceğini düşünüyorum bu zihniyetin. En azından İzmir'de ters tepeceğini düşünüyorum. Evet, hala İzmir'imden ve İzmir'limden umutluyum. Ama zaman zaman da korkmuyor değilim. Katakulliye getirip alırlar mı acaba diye. Güvenim yok çünkü artık seçime de, sisteme de. 

Neyse Başkan Aziz Kocaoğlu güzel bir cevap vermiş. "Balıkadam kullanmayı Melih Bey bizden çok daha iyi bilir. Çok değil 2 yıl önce, Çetin Emeç Bulvarı’ndaki alt geçitte araçlar ve vatandaşlar 6-7 metre suda mahsur kalmadı mı?"

Aha bu da kanıtı :)

Bu bir doğal afettir. Alt yapın, üst yapın mükemmel olsun doğal bir afette elin kolun bağlanır. Yapacak şeyin kalmaz. Amerika, hortuma, fırtınaya, yağmura teslim olmuyor mu? Belediyeciliğinin eksikliğinden mi oluyor? Hayır, İzmir'in alt yapısı mükemmel falan da demiyorum. Eksikleri çok fazla ama diyorum ya kafamın almadığı, beni isyan ettiren, sinir eden şey bunların bu "oh olsun" zihniyeti. İzmir'in başına gelecek büyük bir felaket olsa, kurtulduk topundan diye göbek atacaklar bunlar. 

Yani lafın kısası efenim, İzmir kadar taş düşsün başınıza :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...