24 Mayıs 2013 Cuma

Ufak tefek mutluluklar

     Küçük hanımın güncesi Merve Sevim'in sayfasını ziyaret ettiğimde takıntılarıyla ilgili bir yazısını okudum. Ve ben de sevdiklerimi, nefret ettiklerimi yazmaya karar verdim. Önce sevdiklerimden başlamak istedim.
     Amelie, Merve'ye de söylediğim gibi en sevdiğim filmdir. Müziklerine, görüntülere, konusuna, Audrey Tautou'ya, filmdeki tüm detaylara bayılıyorum. O kadar çok izledim ki, ezberledim diyebilirim. Filmi izleyenler bilir, filmin başında karakterler tanıtılırken, kimin neleri sevdiği, nelerden nefret ettiğinin anlatıldığı bir bölüm vardır. Amelie, tahıl çuvallarına ellerini batırmayı, tatlının kabuğunu kaşıkla kırmayı, gölde taş sektirmeyi sever.


     Her insanın sanırım, böyle ufak tefek sevdiği şeyler vardır. Takıntı diyemesek de yapılınca mutlu olunan şeyler. Gelelim benim listeme:

  • Kitap okumayı, kitap kokusunu içime çekmeyi, kitap satın almayı ve kitapla ilgili her şeyi.
  • Kırtasiye dolaşmayı, kalemleri, defterleri, silgileri vs.
  • Kahve kokusunu, limonlu ve naneli dondurmayı, yazın buz gibi naneli limonata içmeyi,
  • Sonbaharda dökülen yaprakların üzerinden yürümeyi, çıkan sese bayılırım.
  • Kedi mırıltısını, kedimin ben uyurken gelip sırtıma yatmasını, o mırıltının titreşimini hissetmeyi,
  • Kedimin o ipek gibi tüylerini, yumoş göbüşüne yüzümü sürmeyi,
  • Haftasonları kahvaltımı yaptıktan sonra tekrar uyumayı, 
  • Damla sakızı kokusunu, içinde damla sakızı bulunan tüm tatları,
  • Büyük çantaları,
  • Yıldızları izlemeyi, evrende ne kadar küçük olduğumuzu düşünmeyi,
  • Yaz akşamı kokusunu, cırcır böceği seslerini,
  • Tüm hayvanları, onları izlemeyi, dokunmayı, hatta mıncıklamayı,
  • Alışveriş mağazalarında insanların sepetlerine bakmayı, neler aldıklarına bakarak karakter tahlili yapmayı,
  • Arabada giderken elimi camdan çıkarıp havayı avuçlamayı,
  • Renk renk ojeleri, oje kokusunu 
     severim ve tüm bunlar bana mutluluk veren küçük şeylerdir. Tabi ki sadece bu kadar değildir. Ama şimdilik aklıma gelen bunlar oldu. Bir sonraki yazı nefret ettiklerim olsun, sanırım o daha uzun bir liste olacak :)
       Siz de küçük mutluluklarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim.:)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...